Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
cewka
Autor Wiadomość
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-01-31, 18:41   

janciovodnik napisał/a:
zawsze możesz iść po kosztach :P
http://allegro.pl/cewka-z...6475368036.html


Z tymi cewkami to masakra. Kiedyś miałem salonowego scenica. Jedna cewka oryginał kosztowała mnie 400pln. Padały jak szalone. Dopiero po jakimś czasie zacząłem kupować zamienniki za 60pln i jak ręką odjął :) Widać czasem podróbka jest lepsza od oryginału ;) .
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
Ostatnio zmieniony przez Mondi 2017-01-31, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2017-01-31, 19:15   

Mi od padniętej cewki na tylnym garnku wariował prędkościomierz :D
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
junior 

Wiek: 36
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 119
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-11, 21:31   

Basin raider napisał/a:
Mi od padniętej cewki na tylnym garnku wariował prędkościomierz :D

A jakieś objawy były z tą cewką? Mi zawiesza się obrotomierz i zostaje na 4 tys obrotów
 
   
czesiu_ 

Wiek: 28
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 27
Skąd: Brzozów/Rzeszów
Wysłany: 2018-02-17, 20:11   

Panowie, odgrzeję trochę temat, co by nie zakładać nowego. Jako, że sesja do przodu, w końcu dzisiaj miałem czas chwilę podłubać przy moto. No i sprawa ma się tak, przez sezon świeciło mi się EFI 33 czyli cewka przód. Moto miało pełną moc, spalanie w normie, nic niepokojącego się nie działo. Ale, że to mruganie na desce strasznie mnie wkur*** to postanowiłem wykonać patent z cewką samochodową. Wszystko zrobione według instrukcji zawartej na forum. Cewka założona, no i łączymy złącze diagnostyczne, a tam... Nadal EFI 33. Myślę sobie, nosz cholera. Szybka podmianka na cewki, które są raczej dobre (oryginały), których błędów moto nie sygnalizuje. Nadal EFI 33. Przez chwilę ale tylko 1 raz, pojawiło się EFI 24 (już się nie pojawiała, pojawiło się tylko 1 raz przez moment). Niezależnie na jakim miejscu była jaka cewka, na kompie cały czas EFI 33. Brakuje mi pomysłów, moto w garażu rozkręcone, a ja nie wiem za bardzo co robić. Macie może jakieś rady, chcę to ogarnąć jak najszybciej, póki jeszcze jestem w domu. Mam nadzieję, że przedstawiłem sprawę w miarę przejrzyście :D
#desperacja :mrgreen:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-17, 20:37   

Zamieniałeś miejscami przednie cewki i sprawdzałeś czy efi nie znika ? kolejna sprawa, podpinasz tune ecu, odpalasz motocykl i sprawdzasz jakie napięcia wychodzą na cewki, bo być może twój problem to brak przejścia na kostce a nie cewka sama w sobie. Oczywiście chyba nie muszę pisać , że zapamiętane błędy należy skasować i sprawdzić czy się nie powielają.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
czesiu_ 

Wiek: 28
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 27
Skąd: Brzozów/Rzeszów
Wysłany: 2018-02-17, 21:04   

Przednie nie, tył szedł na miejsce 33. Tune ecu? Mógłbyś rozwinąć? Sorry, za może banalne pytania, ale jestem zielony w temacie :D. Czy błędy można skasować tak samo jak np. service czy nie obejdzie się bez wizyty u speca z kompem?
_________________
China power 50 -> Varadero 125 -> Fazer 600 -> Varadero 1000 -> Caponord 1000
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-17, 21:08   

ok widzę , że musisz dokładnie zapoznać się z postami na tym forum albo oddać motocykl do mechanika ;)

http://caponord.cba.pl/?page_id=21

zobacz co to jest błąd 33 i jakiej cewki dotyczy

Tune Ecu

http://www.tuneecu.com/
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
JanekM

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 2
Wysłany: 2020-01-24, 13:42   

Czy była by możliwość wrzucenia ponownie tych zdjęć co Pumex dał na początku wątku ? bo niestety się już nie wyświetlają
Pozdrawiam
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2020-01-24, 16:50   

JanekM napisał/a:
Czy była by możliwość wrzucenia ponownie tych zdjęć co Pumex dał na początku wątku ? bo niestety się już nie wyświetlają
Pozdrawiam
raczej nie bo to zdjęcia pumex-a zapytaj go osobiście.... z drugiej strony temat tak szeroko opisany na forum że hej....
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2020-01-24, 16:54   

Wypadało by się przywitać ! Temat wałkowany ,jest opis z czego i jak zaadoptować.Szukajka i do dzieła.
_________________
B2,V8,R5
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2020-07-15, 19:49   

Hej! Trochę ostatnio rozpisałem się na Forum, ale widać taka potrzeba. Podpinam do tematu z cewkami, bo problem dotyczy tego podzespołu. Nabyłem kiedyś komplet 4 sztuk, z czego dwie poszły do forowiczów, a sobie zostawiłem ostatnią parę.

Ponieważ miałem dwa przypadki, kiedy palił jeden cylinder, postanowiłem dać dwie zapasowe na przód i sprawdzić co będzie się działo. Przypadek jest dziwny, bo pojawił się i samoistnie ustąpił bez generowania błędów. W przypadku niejednoznacznego efektu, powtórzę to samo dla cewek pod siedzeniem. Normalka!

Ale okazało się, że jestem w posiadaniu zapasu o nieco innej budowie, choć cewki też pochodzą od Caponorda. Jest zatem pytanie, czy pomimo różnic można je stosować zamiennie i skąd wynikają te różnice? Na fotkach pokazałem jedne i drugie, a zestawienie pokazuje czym się różnią. Te z jasną, dłuższą końcówką WN są oryginalne od mojej maszyny.

#3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2268 raz(y) 125,8 KB

#2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2267 raz(y) 111,77 KB

#1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2268 raz(y) 109,39 KB

_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2020-07-15, 21:12   

te z jasną końcówką oryginały te z czarną zamienniki ;-)
zamienniki pewno pod inny system montażu kabla WN
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2020-07-15, 21:49   

Oryginały? Zamienniki? Ch** wie! Te z czarną końcówką mają gumowe osłony korpusów identyczne do cewek z końcówkami jasnymi. Nawet oznaczenia, cechy roku produkcji i nazwy Aprilia takie same. Pochodzące od czarnych 'dziubków' kable WN mają nieco krótsze gumowe osłony od strony cewek (bo 'dziubki' krótsze), ale długość kabli i kapturek na świecę identyczne z 'dziubkami' jasnymi.

No nic, trzeba potestować na żywym organizmie w myśl tezy zakładającej empirykę, jako źródło poznania 🤣

Dodane 19.07.2020:
Założyłem na przedni cylinder cewki z czarnymi 'dziubkami' i pracują bez zastrzeżeń. Przede mną trudny do określenia czas testowania, żeby sprawdzić czy ponownie nie wystąpi usterka z pracą na jednym cylindrze. Przy okazji wymieniłem świece na nowe, co było na tyle przydatne, że sprawdziłem po wyglądzie elektrod proces spalania w cylindrach. Poprzedni komplet świec był montowany przez ISM w ubiegłym roku, ale wiadomo: strzeżonego Panbucek strzeże! Ponadto nie miałem pewności czy wcześniej świece zostały wygrzane po założeniu, a dzisiaj zrobiłem to osobiście.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14