Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Tylny amortyzator
Autor Wiadomość
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-12-15, 10:36   

no no !! taka mam nadzieje
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-29, 13:00   

Z racji tego że mam rozbebeszony motocykl zabrałem się za amorek:

Na pewno zrobię sobie kompletny serwis wstępnego napięcia sprężyny, widać na zdjęciu że system jest rozebrany do ostatniego oringa :) Dołożę nowy odbój, może progresywną sprężynkę. Kminie dosyć mocno nad wymianą oleju w samym amorze, ale niestety nie mam żadnego amora na straty... no cóż pożyjemy zobaczymy :)




_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-02-29, 14:23   

hej, mógłbyś powiedzieć jak rozebrałeś amortyzator od dołu ? Trzeba zgnieść sprężynę, zablokować, wyciągnąć tą blokadę (okragłą z wycięciem) i wszystko idzie w dół?

Z tego co czytałem na nim to amor jest gazowy lub olejowo-gazowy to tak nie bardzo zaglądać jeszcze dalej niż rozebrałeś.
za odpowiedź bedę wdzięczny, muszę się też za swój wziąć.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-29, 17:06   

Amortyzator jak jak każdy inny. Pewnie ameryki nie odkryli.
Na 90% jest gazowo olejowy. Na załączonym zdjęciu jest zaznaczona śruba, która najprawdopodobniej jest miejscem w którym można wlać olej. Zmodyfikuję ją tak aby umieścić w niej zawór umozliwiający napompowanie amorka i tyle. Teoretycznie wszystko powinno odbywać się jak na tym przykładowym filmiku. Oczywiście nas interesuje sama końcowa faza napełniania amortyzatora. Zakładają że amorek mi sie nie rozciek(a nic na to nie wskazuje) odmierzę zlaną ilość oleju i uzupełnie olejem Kayaby do tylnych amorków. Na koniec przez zamontowany zawór nabije to azotem i tyle.

Sosnos sprężynę musisz ściągnąć sciągaczem do sprężyn i wyjąć zabezpieczenie.

ps. Szykujcie dla mnie awaryjny amortyzator jak zabieg nie wyjdzie :D


film z przykładem regeneracji amorka z klr 650 (bez zewn. zbiornika)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-02-29, 17:37   

jest trochę zabawy dla cierpliwych i zawziętych
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-02-29, 20:44   

Hejka, u mnie nie działało napięcie wstępne sprężyny (jeśli dobrze to nazwałem) ten tłok co ją wciska nie wychodził a pokrętło kręciło się bez oporu, wymieniłem miedziane podkładki zalałem olejem, zamontowałem na moto i na razie od grudnia napięcie trzyma, ciekawe jak podczas jazdy - chociaż pewnie nie ominie mnie wymiana tego uszczelnienia w tłoku (na twoim zdjęciu jest ono bodajże w lewym górny rogu? i teraz zastanawiam się czy to ruszać czy nie - póki owiewki mam ściągnięte. Nie mam ściągaczy - ale mam dostęp do pracy i tak myślałem czy amorka delikatnie nie ścisnąć i sprężyny jakoś nie zabezpieczyć.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-02-29, 21:54   

Pany a jaki olej wlewacie do tego regulatora ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-02-29, 22:01   

to chyba zbytniego znaczenia nie ma, ma tylko trzymac ciśnienie i tyle,ja wlałem jakiś od przednich amorków chyba 10W. Jesli sie mylę niech mnie ktoś poprawi.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-02-29, 22:11   

rozumie że to jest oddzielny system ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-29, 23:37   

tak. Najlepiej wlać olej o najmniejszej ściśliwości. Niektórzy leją tam płyn hamulcowy ale nie polecam tej metody z racji zastosowanych oringów na tłoku napinacza. Są to zwykłe oringi nie przystosowane do płynu hamulcowego. U mnie w regulatorze był zalany czerwony płyn hydrauliczny, ale olej z przedniego zawiasu może być.
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-29, 23:52   

olej do maglownic jest dobry, a o-ringi warto kupić lepsze z vitonu
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-03-01, 09:00   

Po rozmowach ze Słoniem na Firleju doszliśmy do wniosku że może by tak LHM ( płyn do zawieszeń i nie tylko do citroena) ?
A jeśli chodzi o oringi są dostępne ich wymiary ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-03-01, 09:18   

Jagiel jescze wspominałeś o jakiś uszczelkach które są w oryginale gumowe a powinny być metalowo gumowe?
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-01, 09:41   

Metalowo gumowe to są uszczelniacze kiwaczki w oryginale, nie do kupienia niestety. Oczywiście można zamówić oryginały ale będą to zwykłe gumowe simmeringi.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-03-01, 09:44   

jagiel napisał/a:
Metalowo gumowe to są uszczelniacze kiwaczki w oryginale, nie do kupienia niestety. Oczywiście można zamówić oryginały ale będą to zwykłe gumowe simmeringi.



A jeśli chodzi o oringi są dostępne ich wymiary ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 10