Uszkodzona cewka ?! to nie problem . Pomoc od użytkowników forum , trochę technicznych umiejętności i mam działającą cewkę a kod EFI znikną .
Mimo że kod wskazywał konkretną cewkę , miałem kłopot z odgadnięciem która to . Stara świeca rozwiązała moje wątpliwości . Po podłączeniu cewki i przyciśnięciu przycisku startera widziałem dokładnie która cewka nie daje „iskry” . Uszkodzoną cewkę wymontowałem i zacząłem rozbierać .
100_2420.JPG
Plik ściągnięto 95 raz(y) 71,33 KB
100_2423.JPG 1) Jak widać osłony są skorodowane , ale uzwojenie pierwotne nie było uszkodzone .
Plik ściągnięto 55 raz(y) 44,93 KB
100_2425.JPG 2) Przy zdjęciu górnej osłony trzeba uważać żeby jej nie połamać , jeszcze się przyda .Od góry widać diodę , jeśli jest uszkodzona , to duże prawdopodobieństwo że po jej wymianie cewka będzie działać .
Plik ściągnięto 58 raz(y) 46,98 KB
100_2427.JPG Moja niebyła uszkodzona , uszkodzone było uzwojenie wtórne .
Plik ściągnięto 48 raz(y) 27,54 KB
100_2431.JPG 3) Odciąłem górę cewki tylko po to , żeby zobaczyć co jest w środku .
Plik ściągnięto 54 raz(y) 35,54 KB
100_2433.JPG 4) To samo zrobiłem z dołem cewki , napięcie jest przekazywane za pomocą małego dysku i sprężynki , uwaga dół cewki będzie nam potrzebny .
Plik ściągnięto 45 raz(y) 48,87 KB
100_2439.JPG 5) Zamówiłem cewkę od renault o numerze PBTP-GF20 ( http://gtog.free.fr/forum/viewtopic.php?p=21165#21165 na tej stronie są dodatkowe informacje ).
Plik ściągnięto 56 raz(y) 247,5 KB
100_2441.JPG 6) Dość łatwo można ją rozłożyć od góry , po zdjęciu zabezpieczającego szarego plastiku , widać szare zaczepy które wyłamałem i osłona dała się ściągnąć .
Plik ściągnięto 57 raz(y) 48,95 KB
100_2443.JPG 7) Idealnie pasuje tam góra z naszej uszkodzonej cewki .
Plik ściągnięto 43 raz(y) 27,13 KB
100_2445.JPG 8) W starej cewce napięcie do uzwojenia wtórnego było doprowadzone poprzez diodę prostowniczą , w nowej był tylko mostek z drutu .
no moje gratulacj niezła robota :) ciekawe ile da się przejeździć na tej cewce :) co do kosztów to oryginalna około 300 pln a ta z reniówki to około 50 - 70 pln :)
A są może cewki (poza orginalnymi) które pasują bez przeróbek?
Każda z kilku zamontowanych w Capo cewek jest identyczna?
Skoro to element który lubi paść wolałbym mieć go w zapasie a zgodnie z instrukcją powyżej trzeba nową cewkę przerabiać wykorzystując elementy starej. To wyklucza przygotowanie gotowej cewki na "zapas" a robienie tego na poboczu gdzieś w świecie to nie jest chyba ta przygoda której szukam ;)
Niestety nie spotkałem się jeszcze z identycznymi cewkami w innym motocyklu stąd też przeróbki które są opisywane na amerykańskim i francuskim forum.
Wszystkie cewki w motocyklu są identyczne.
Jeśli potrzebujesz mieć w zapasie to może odkup od pumexa jedna uszkodzoną (może jeszcze posiada) i ja przerób bądź dokup oryginalną wtedy nie będziesz się musiał martwić chyba że o stan portfela
Z tego co wiem to orginalny numer cewki wg Renault to 9636268380 - i to by sie zgadzało. Oznaczenie pbtp-gf20 jest raczej oznaczniem materiału z którego jest wykonana - tak jak ABS na plastikach, gumach i innych tworzywach.
Cewka która była uzyta to wg mnie ta http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=519098149
A czy oznaczenie PBTP-GF20 nie jest to przypadkiem oznaczenie cewek firmy SAGEM? Znalazłem taką aukcję gdzie sprzedawane są cewki właśnie z takim oznaczeniem
http://s206.allegro.pl/it...5000_sagem.html
Też miałem problem z cewką. Po sprawdzeniu starym dobrym sposobem na której świecy nie ma iskry i sprawdzeniu przewodów HT wiedziałem już która to cewka jest wadliwa.
Zanabyłem cewkę od Renault i założyłem ją bez żadnych przeróbek (może za wyjątkiem wlutowania przewodów przed oryginalną wtyczką). Działa bez zarzutu. Cewka od Renault dzięki długiej gumowej części, która jest nasadzana na świecę dobrze się jej trzyma, a jej długość powoduje, że nie ma miejsca, żeby się zsunąć. Przynajmniej jeżeli chodzi o przedni garnek.
Z której strony jest dostęp do przednich cewek? W sensie czy łatwiej od góry, poprzez zdemontowanie zbiornika i obudowy filtra, czy może od przodu od dołu, poprzez zdemontowanie chłodnicy?
_________________ Caponord 2003
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2010-04-05, 20:21
Moim zdaniem łatwiej dostać się do cewek poprzez demontaż zbiornika i obudowy filtra.
Wiem, że lekko odgrzewam w tym momencie kotleta, ale mam kilka pytań odnośnie wymiany cewki a nie chciałbym czegoś bez sensu spitolić. Mam cewkę Valeo i niepohamowaną chęć jej użycia w Capo.
Popatrzyłem sobie na tego francuskiego pdfa oraz na ten temat, w którym w drugim poście instrukcja kończy się, a zarazem zaczyna na punkcie "9)" :D --->
Co najlepiej zastosować jako ten bolczyk, który ma wystawać i wchodzić do gniazda kabla WN?
Po drugie czy dobrze rozumiem, że cała powierzchnia od strony przyłącza cewki do WN ma być zacynowana (odnośnik nr 1)? Ten dżinks (odnośnik nr 2) też ma być zakryty?
Ten bolczyk ma być grzecznie wtopiony w powstałą powierzchnię cynową?
Prawdopodobnie gdzieś w rozumowaniu popełniam błąd bo mam wrażenie, że dla Was wszystkich ten temat już jest oczywisty tylko ja mam jakieś opory :) Liczę na wyrozumiałość i pomoc :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum