Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
przerabiał ktoś oryginalny wydech??
Autor Wiadomość
lech26 
lech26

Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Żabno
Wysłany: 2012-03-15, 15:40   przerabiał ktoś oryginalny wydech??

mam pytanko czy da się przerobić oryginalny wydech na bardziej głośniejszy i basowy??
ja dawno temu założyłem puszkę microna od suzuki gsxr do mojej xtz750 i powiem że dało radę. tylko że do Capo trzeba kupić podwójną puszkę a to już większe koszta. dlatego pytam.
dzięki za info.
pozdrawiam z wysp
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2012-03-15, 15:45   

zabacz tu:

http://caponordforum.cba....ighlight=wydech

ja mam w swoim kompletny leona X3 i napiepsza jak zły- z chęcią trochę go przytęperuję, bo jak jadę rano do pracy to wszystkich po drodze budzę :mrgreen:
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-15, 18:44   

Lub bardziej wiejski sposób, dzięki któremu większego "basu" nie uzyskasz, ale gang będzie bardziej rwący i rasowy w średnim i wysokim rejestrze obrotów :mrgreen:
Przy zejściu z wysokich obrotów całkiem miło i delikatnie strzela w puszki :mrgreen:

Odnitowujesz chromowane końcówki puszek.
Odcinasz końcową rurkę wylotową- i tak jest szpetna i wygląda jak w chińskim skuterze.
Uzbrajasz się w wiertło 10mm i dokonujesz modelingu w postaci dwóch otworów w każdym denku tłumika. To wersja light :mrgreen:
Wersja bardziej hardcore, głośniejsza i być może bardziej basowa, to po cztery otwory w każdym denku :mrgreen:
Strzela mocniej :mrgreen:

Koszt jakieś 4 piwa dla wprawnego majsterkowicza, 8 piw dla lewusa.

Brak spawarki oznacza brak powrotu do nominalnej ilości decybeli......w sumie żadna strata :mrgreen:
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2012-03-15, 23:24   

Wicher napisał/a:
Lub bardziej wiejski sposób, dzięki któremu większego "basu" nie uzyskasz, ale gang będzie bardziej rwący i rasowy w średnim i wysokim rejestrze obrotów :mrgreen:
Przy zejściu z wysokich obrotów całkiem miło i delikatnie strzela w puszki :mrgreen:

Odnitowujesz chromowane końcówki puszek.
Odcinasz końcową rurkę wylotową- i tak jest szpetna i wygląda jak w chińskim skuterze.
Uzbrajasz się w wiertło 10mm i dokonujesz modelingu w postaci dwóch otworów w każdym denku tłumika. To wersja light :mrgreen:
Wersja bardziej hardcore, głośniejsza i być może bardziej basowa, to po cztery otwory w każdym denku :mrgreen:
Strzela mocniej :mrgreen:

Koszt jakieś 4 piwa dla wprawnego majsterkowicza, 8 piw dla lewusa.

Brak spawarki oznacza brak powrotu do nominalnej ilości decybeli......w sumie żadna strata :mrgreen:
:lol: :lol:
:mrgreen: :mrgreen: Zrobiłem tak dziewczynie w CB 500 po tym jak pewnego razu samochód ją staranowal.NIe słyszał jej jak przejeżdżała obok
 
   
lech26 
lech26

Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Żabno
Wysłany: 2012-03-16, 16:23   

dziękować. potestuję i zobaczę jak śmiga. napiszę co i jak w pon 8-)
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-16, 16:46   

Polecam przeloty . minimum 45mm :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=a5VQXCzVOPQ
_________________
Caponord 2003
 
   
lech26 
lech26

Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Żabno
Wysłany: 2012-04-02, 16:04   

gdzie to dokładnie wywiercić??
pod tą oryginalną rurką?
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-04, 21:58   

Musisz wyjąć wydechy.
Puszki zakończone są końcówkami, które są przynitowane do obudów.
Musisz odnitować te końcówki.
Możesz zostawić oryginalną rurkę lub ją wyciąć, bądź skrócić.
Otwory wiercisz wokół tej cienkiej rurki. Nie stosuj wiertła większego niż 10mm :mrgreen:
Na początek polecam po dwa otwory obok wylotu rurki po jej lewej i prawej stronie.
 
   
lech26 
lech26

Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Żabno
Wysłany: 2012-04-23, 13:21   

dzięki Wicher.
udało mi się kupić dwie puszki micron race za 40 funa na ebayu od hondy vtr1000.
jak ktoś chce oryginalne wydechy to oddam za pół darmo. oferty na pw.
tylko same puszki z osłonami bo potrzebuję rury.
dzięki
 
   
mr_soze 
Suzuki GSX s1000gx


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 296
Wysłany: 2015-01-17, 12:28   

Będę wymieniał same końcówki na przelotowe i w związku z tym mam pytanie: czy wywalać katalizatory czy mogą zostać???
 
   
vtec 


Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2015-01-17, 15:42   

wywalać :P
 
   
mr_soze 
Suzuki GSX s1000gx


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 296
Wysłany: 2015-01-18, 14:11   

Ok, może sprecyzuje: jeżeli wywalać to dlaczego, jeżeli zostawiać to dlaczego????
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-18, 14:23   

Wywal i ustaw skład mieszanki, a dlaczego ? to tak jak z katalizatorem w samochodzie który co lubi robić ? a no się zapychać z czasem, co się wówczas robi ( idzie do sklepu i kupuje nowy za jedyne 2tysie :)) ) a no nie, wycina. Chyba , że jesteś zagorzałym ekologiem... wówczas nie wycinaj ale licz się z obniżoną sprawnością silnika spowodowaną zatkanym katalizatorem.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2015-02-21, 23:48   

Podepnę się tutaj z moją skromną przeróbką ale jeżeli admin uzna inaczej to przepraszam
Dokładam swoje trzy grosze do "tuningu"układu wylotowego.

Otóż do wykonania rury perforowanej nowego układu posłużył bęben z starej pralki Eudora :-)
Dłaczego bo to porządna jeszcze "nierdzewka".

http://www.fotosik.pl/pok...cdd62c76b6.html
http://www.fotosik.pl/pok...720/923897/prev

po odpowiednim rozcięciu przyszedł czas na zwinięcie w rurę co nie było łatwe gdyż na pozór cieńka blacha z swymi wytłoczonymi otworami jest sztywna

http://www.fotosik.pl/pok...8cd/923897/next
http://www.fotosik.pl/pok...073a3c599d.html

Następnym etapem było rozcięcie ori tłumików i wyjęcie puszek z całym tym bajzlem

http://www.fotosik.pl/pok...273/923897/next
http://www.fotosik.pl/pok...d412ccf184.html

szybkie pomiary i to co było z na wlocie tłumika będzie teraz na wylocie przed końcówką tłumika

http://www.fotosik.pl/pok...ef74645b0a.html
http://www.fotosik.pl/pok...22beeb255c.html

Kilka pomiarów ze złożeniem wszystkiego na "sucho" aż wreszcie przyszedł czas na uzbrojenie .
Pierwsza to wata nierdzewna która ma zapobiegać przed przedostawaniem się nadmiernej temperatury do zewnątrz jednocześnie chroniąc watę wygłuszającą przed wypaleniem.

http://www.fotosik.pl/pok...fb6/923897/next
http://www.fotosik.pl/pok...840/923897/next
http://www.fotosik.pl/pok...ef35748068.html

po wykonaniu wszystkiego x2,przyszedł czas na zespawanie całości,jako że ori puchy to "nierdzewka" więc użyliśmy TIG-a spawał szwagier zaprawiony w bojach z takim sprzętem

http://www.fotosik.pl/pok...455684cd48.html

Dalej to już montaż do moto niby ori tłumików ale jakże innych.

Rurę perforowaną zwinąłem ręcznie na wymiar w śroku o średnicy 50mm.
Nie posiadam dobrego sprzętu żeby nagrać dźwięk ale do 4 tyś obr. to jakby rasowy chopper na pustych rurach a po przekroczeniu 4 tyś jest zmiana repertuaru i przechodnie dziwią się ze to nie to co się wydawało że jedzie.

To takie moje małe rezanie które mnie cieszy bo zrobione wg.mego "widzimisię" zdaję sobie sprawę że może się nie podobać jednak mam nadzieję że może ktoś z tego skorzysta.

Pozdrawiam
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-02-22, 00:19   

fajna, sprawa. Sam się za to niedługo będę brał. Tylko nasuwa mi się pytanie po co się j....ć z pralką skoro mamy dostępne wszelakie średnice gotowych rur perforowanych no i do tego należało by zrobić db killery. Tylko nie mogę sobie wyobrazić jak z rotaxa wyszedł dźwięk choppera. Słyszałem mase rsv na przelotach, i dużo można by o nich mówić ale na pewno że nie brzmią jak armatura :)

Silnik rotaxa na przelocie sieje terror ;)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10