Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pierwsza jazda
Autor Wiadomość
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-03-31, 09:28   Pierwsza jazda

W końcu udało się zgrać pogodę i czas wolny i mogłem przyciągnąć Kapcia od Jagiela :-) Co prawda miałem jechać na Podlasie ale ... dzięki Jagiel za serwis!

Co do wrażeń to sprzęt ciągnie jak oszalały, testowe przeloty 190 na A2 a tak to kulturne 140 i przyjemne pyrkanie. Manewruje się bardzo łatwo, pomimo że jednak ciut dla mnie za wysoki - będę musiał coś z tym zrobić. Mam kilka uwag / niejasności więc rzucę tutaj:

- myślałem, że silnik będzie cichszy (chłodzenie wodą) ale dość mocno hałasuje, czy to normalne czy np. jest to efekt uboczny zużytego sprzęgła (jeszcze pojeżdżę ale Jagiel zaleca wymianę tarcz w na przyszły sezon) ?
- jest wyższy niż myślałem, ciut utrudnia mi to manewrowanie, ale pojeżdżę zobaczę, zastanawiałem się nad zmianą kanapy, aby ją jeszcze ciut obniżyć
- jest dość duże szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki (w Dragu ciut mniejsze), ten typ tak ma?
- brak wyświetlacza aktualnego biegu a jakoś sobie ubzdurałem, że jest :(
- nie rozumiem jak działa liczbowe wskazanie poziomu paliwa, bo jak miałem mniej niż połowę baku to pokazywał 16 lub 18 - czy to wina pływaka czy coś?
- muszę poczytać / nauczyć się na którym biegu ile mogę jechać, zdarza mi się manewrować przy zbyt niskim biegu i przy dodawaniu biegu szarpie
- przy 3k rpm i mniej czuje wyraźnie drgania i powiedziałbym nawet szarpanie silnika, zmienić mapy?

To w sumie tyle, poza tym jazda to przyjemność, ale nie widzę się na razie w jeździe z pasażerem :(
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-03-31, 10:02   

tosiek napisał/a:
nie rozumiem jak działa liczbowe wskazanie poziomu paliwa, bo jak miałem mniej niż połowę baku to pokazywał 16 lub 18 - czy to wina pływaka czy coś?

Capo nie ma liczbowego wskazania paliwa, a to obok poziomu paliwa to temperatura powietrza :mrgreen:
tosiek napisał/a:
przy 3k rpm i mniej czuje wyraźnie drgania i powiedziałbym nawet szarpanie silnika, zmienić mapy?

Zmiana map zdecydowanie polepsza komfort dla osób, które jeżdżą na niskich obrotach. Motocykl lepiej ciągnie i mniej szarpie. Mimo wszystko trzeba się przestawić na trzymanie nieco wyzszych obrotów niz w Dragu (poza tym dopiero powyzej 5tys obr. motocykl zaczyna dostarczac banana na twarzy :mrgreen: )
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-03-31, 10:47   

Karpik napisał/a:

Capo nie ma liczbowego wskazania paliwa, a to obok poziomu paliwa to temperatura powietrza :mrgreen:


No to teraz jasne wszystko :-) A czytałem wczoraj instrukcję, chyba padnięty byłem po naprawianiu Africy w szczerym polu ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-03-31, 11:26   

heheh widzę że też masz "początkowe trudności" z niskimi obrotami.... mnie też to doprowadza do szewskiej pasji po przesiadce z łagodnej Hondzi ale kabelki już zamówione i mam nadzieję że coś temu się zaradzi
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-31, 21:17   

Wskazanie liczbowe było chyba w RST 1000 Futura i chyba jest też w sofcie capo, ale ukryte gdzieś w czeluściach pamięci, nieaktywne.
Jak padły mi zegary, to wskazanie temperatury zewnętrznej przemianowało mi się na wskazanie liczbowe zużycia paliwa ;)

Ten Rotax to tak hałasuje sobie jakby tam puszkę gwoździ wrzucił :mrgreen:
Jak słuchałem jednego Capo co miał 8 tys.km przebiegu to chodził prawie jak Hąda :mrgreen:
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2014-04-01, 10:35   

Troche głosno ale jak ciągnie :)
A dodajcie tłumik Leo Vince lub Akrapovica to wtedy jest koncert ;)
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-02, 09:24   

Problem hałasu rozwiązałem kupując kask szczękowy, do tej pory do Draga miałem tylko otwarty :-) Do obrotów powoli się przyzwyczajam i wychodzi mi, że na biegach 1-3 mogę spokojnie pyrkać przy 2-3k rpm a przy 4-6 musi być powyżej 3,5k rpm ;-)

Na razie największa bolączka to brak wyświetlacza aktualnego biegu, zdarza mi się jechać 6o km/h na 6tym biegu :\
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2014-04-02, 12:49   

A nie czujesz jak łańcuch szarpie albo z lekka zamula ??
Jak mi cuś takiego się dzieje to od razu wajcha w dół na niższe.

A tak poza... w ładnych terenach mieszkasz Tosiek. Ale bym tam polatał Kapciem ;P
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-02, 12:52   

No jak szarpie to wiem, że nie ten bieg ;-) A wolałbym wiedzieć wcześniej, że jadę 60 km/h na 5tce (toczę się z górki za TIRem) i szbyko na 3kę i rura :D
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2014-04-02, 12:54   

Oj tam... albo montujesz sam wyświetlacz albo praktyka i dobra pamięć ;P
Trza się przestawić i tyle.
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-02, 12:57   

No właśnie z pamięcią mam problem i 6tym biegiem :D
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2014-04-02, 13:10   

Więcej płynów a nie ciał stałych ;P
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-04-02, 13:39   

Trzeba się nauczyć hamować biegami i wtedy zawsze będziesz miał bieg dostosowany do prędkości :-P
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-05-20, 08:37   

Ile razy siadam na Kapcia obiecuję, że nie będę zapier.... ale się nie da :) te 130 kucy aż rwie do przodu.... 1,2,3 i 120 na budziku... normalnie miłość mojego życia (zaraz po żonie ;-) )

Jak na razie z dnia na dzień chcę jeździć więcej, teraz to nawet na pocztę kapciem jadę choć ubierania się i wyprowadzenia z garażu na 10 minut, a w tyle to z buta bym zaszedł ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-05-20, 08:54   

tosiek napisał/a:
Ile razy siadam na Kapcia obiecuję, że nie będę zapier.... ale się nie da :) te 130 kucy aż rwie do przodu.... 1,2,3 i 120 na budziku... normalnie miłość mojego życia (zaraz po żonie ;-) )

nie chce ci e martwić... ale Capo nie ma 130 kucy... :)
No chyba ze grzebane miał ostro w silniku... katalogowo ma niecale 100 .. z tego co pamietam..:)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10