W końcu udało się zgrać pogodę i czas wolny i mogłem przyciągnąć Kapcia od Jagiela Co prawda miałem jechać na Podlasie ale ... dzięki Jagiel za serwis!
Co do wrażeń to sprzęt ciągnie jak oszalały, testowe przeloty 190 na A2 a tak to kulturne 140 i przyjemne pyrkanie. Manewruje się bardzo łatwo, pomimo że jednak ciut dla mnie za wysoki - będę musiał coś z tym zrobić. Mam kilka uwag / niejasności więc rzucę tutaj:
- myślałem, że silnik będzie cichszy (chłodzenie wodą) ale dość mocno hałasuje, czy to normalne czy np. jest to efekt uboczny zużytego sprzęgła (jeszcze pojeżdżę ale Jagiel zaleca wymianę tarcz w na przyszły sezon) ?
- jest wyższy niż myślałem, ciut utrudnia mi to manewrowanie, ale pojeżdżę zobaczę, zastanawiałem się nad zmianą kanapy, aby ją jeszcze ciut obniżyć
- jest dość duże szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki (w Dragu ciut mniejsze), ten typ tak ma?
- brak wyświetlacza aktualnego biegu a jakoś sobie ubzdurałem, że jest :(
- nie rozumiem jak działa liczbowe wskazanie poziomu paliwa, bo jak miałem mniej niż połowę baku to pokazywał 16 lub 18 - czy to wina pływaka czy coś?
- muszę poczytać / nauczyć się na którym biegu ile mogę jechać, zdarza mi się manewrować przy zbyt niskim biegu i przy dodawaniu biegu szarpie
- przy 3k rpm i mniej czuje wyraźnie drgania i powiedziałbym nawet szarpanie silnika, zmienić mapy?
To w sumie tyle, poza tym jazda to przyjemność, ale nie widzę się na razie w jeździe z pasażerem :(
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
nie rozumiem jak działa liczbowe wskazanie poziomu paliwa, bo jak miałem mniej niż połowę baku to pokazywał 16 lub 18 - czy to wina pływaka czy coś?
Capo nie ma liczbowego wskazania paliwa, a to obok poziomu paliwa to temperatura powietrza
tosiek napisał/a:
przy 3k rpm i mniej czuje wyraźnie drgania i powiedziałbym nawet szarpanie silnika, zmienić mapy?
Zmiana map zdecydowanie polepsza komfort dla osób, które jeżdżą na niskich obrotach. Motocykl lepiej ciągnie i mniej szarpie. Mimo wszystko trzeba się przestawić na trzymanie nieco wyzszych obrotów niz w Dragu (poza tym dopiero powyzej 5tys obr. motocykl zaczyna dostarczac banana na twarzy )
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
heheh widzę że też masz "początkowe trudności" z niskimi obrotami.... mnie też to doprowadza do szewskiej pasji po przesiadce z łagodnej Hondzi ale kabelki już zamówione i mam nadzieję że coś temu się zaradzi
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-31, 21:17
Wskazanie liczbowe było chyba w RST 1000 Futura i chyba jest też w sofcie capo, ale ukryte gdzieś w czeluściach pamięci, nieaktywne.
Jak padły mi zegary, to wskazanie temperatury zewnętrznej przemianowało mi się na wskazanie liczbowe zużycia paliwa ;)
Ten Rotax to tak hałasuje sobie jakby tam puszkę gwoździ wrzucił
Jak słuchałem jednego Capo co miał 8 tys.km przebiegu to chodził prawie jak Hąda
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wysłany: 2014-04-01, 10:35
Troche głosno ale jak ciągnie :)
A dodajcie tłumik Leo Vince lub Akrapovica to wtedy jest koncert ;)
Problem hałasu rozwiązałem kupując kask szczękowy, do tej pory do Draga miałem tylko otwarty Do obrotów powoli się przyzwyczajam i wychodzi mi, że na biegach 1-3 mogę spokojnie pyrkać przy 2-3k rpm a przy 4-6 musi być powyżej 3,5k rpm
Na razie największa bolączka to brak wyświetlacza aktualnego biegu, zdarza mi się jechać 6o km/h na 6tym biegu :\
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wysłany: 2014-04-02, 12:49
A nie czujesz jak łańcuch szarpie albo z lekka zamula ??
Jak mi cuś takiego się dzieje to od razu wajcha w dół na niższe.
A tak poza... w ładnych terenach mieszkasz Tosiek. Ale bym tam polatał Kapciem ;P
Ile razy siadam na Kapcia obiecuję, że nie będę zapier.... ale się nie da :) te 130 kucy aż rwie do przodu.... 1,2,3 i 120 na budziku... normalnie miłość mojego życia (zaraz po żonie )
Jak na razie z dnia na dzień chcę jeździć więcej, teraz to nawet na pocztę kapciem jadę choć ubierania się i wyprowadzenia z garażu na 10 minut, a w tyle to z buta bym zaszedł
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-05-20, 08:54
tosiek napisał/a:
Ile razy siadam na Kapcia obiecuję, że nie będę zapier.... ale się nie da :) te 130 kucy aż rwie do przodu.... 1,2,3 i 120 na budziku... normalnie miłość mojego życia (zaraz po żonie )
nie chce ci e martwić... ale Capo nie ma 130 kucy... :)
No chyba ze grzebane miał ostro w silniku... katalogowo ma niecale 100 .. z tego co pamietam..:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum