Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Prędkościomierz / Czujnik prędkości
Autor Wiadomość
team 17 
team17

Wiek: 34
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2014-10-13, 10:23   Prędkościomierz / Czujnik prędkości

Witam.
Mam problem z prędkościomierzem. Po zakupie motocykla i umyciu go dokładnie przestał działać prędkościomierz ( licznik ).
Wcześniej w rsv1000 miałem ten sam problem. W tamtym przypadku za licznikiem znajdowała sie gruba biała wtyczka która kochała wodę i po umyciu prędkościomierz świrowal. Po przejechaniu ok 100km licznik wracał do sprawności i było git.
Tu nie wrócił :-D . Pewnie wprawieni użytkownicy znają temat doskonale i pomogą uporac się z problemem.
Ostatnio zmieniony przez mr_soze 2018-06-18, 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 14:11   

1. kontrola napięcia w/g instrukcji serwisowej;
2. jeśli napięcia będą prawidłowe , wymiana czujnika prędkości
3. mycie motocykla mniej dokładnie :-)
4. jeśli czujnik prędkości podaje prawidłowe wskazania, zegary do roboty
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-10-13, 19:08   

Przednia cewka zapłonowa. Sprawdź sobie kody błędów. U mnie ile razy wyskakuje błąd cewki przedniej to jest jazda z obrotomierzem i prędkościomierzem. Coś mi nie styka i czasem się takie cuda dzieją- w zimę i tak wszystkie cewki zmieniam :)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
team 17 
team17

Wiek: 34
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2014-10-25, 19:53   

Siema!
Cewki są ok. Silnik chodzi równo a jeżeli chodzi o błędy to nie pokazuje żadnych. Mruga EFI-1 lub EFI 1 zależy czy przycisk wyłączania jest w pozycji 0/1. Motocykl w przyszłym tygodniu dostanie nowe świece irydowe i synchro przepustnic. Temat prędkościomierza nie rozwiązany. Ale myślę że w najbliższym czasie uporam się z problemem i powiem co było nie tak. :)

[ Dodano: 2014-11-23, 00:09 ]
Powrót do problemu. Znalazłem trochę czasu więc rozebrałem czache i ściągnąłem bak bo tam znajduje się złączka 3 pinowa od prędkościomierza. Przedzwoniłem kable i są w porządku tzn. sygnał przechodzi na jednym z trzech mamy minus a na dwóch kolejnych mam opór 768ohm (2000 ohm). Mimo dość mocnego kręcenia kołem opór się nie zmienia. Moje pytanie brzmi następująco. Jak sprawdzić czujnik prędkościomierza i czy robię to dobrze??

[ Dodano: 2014-11-23, 00:10 ]
Aha ... Kontrola napięcia... zapomniałem :)

[ Dodano: 2014-11-24, 14:59 ]
Zmierzyłem napięcia na przewodach zgodnie z sewisówką
test 1
Napięcie pomiędzy zielono/fioletowy (idący w wiązce z kierownicy) a niebiesko/pomarańczowy przy liczniku 12,26


test 2
Napięcie na przewodach szaro/biały a niebiesko/pomarańczowy przy wtyczce do licznika 11,4

test 3
brak reakcji na kręcenie kołem.

Wynik jednoznaczny padający na czujnik prędkości.

Czy ktoś próbował zastosować inny czujnik np. z innego motocykla działający na tej samej zasadzie ale pozwalający na spokojne mycie i taplanie się w błocie??

[ Dodano: 2014-11-24, 17:01 ]
podczas pomiaru napięcia miałem odpięty czujnik prędkości. Poprawne pomiary które tylko namieszały mi w głowie.

test 1
2.93V

test 2
2.07

test3
brak reakcji
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-06-16, 22:51   

Odgrzewam trochę temat bo może komuś przyda się w przyszłości.
Jakiś czas temu wybrałem się na przejażdżkę i w pewnym momencie przestał mi działać prędkościomierz - jak trochę postukałem w czujnik to przez chwilę działał a później przestał.
Po wymyciu sprzętu licznik znowu zaczął dobrze wskazywać.
Na kolejnej przejażdżce znowu na chwilę przestał pokazywać, ale za kilka kilometrów się naprawił.
Kolejna przejażdżka i trochę deszczu okazały się ostatnimi zmierzonymi kilometrami na tym czujniku. Próbowałem czyścić wtyczkę i sprawdzać styki, ale nie przyniosło to skutku.
Pomiary napięcia wskazały, że czujnik nie reaguje na mijające go śruby z tarczy hamulcowej.
Jako, że oryginalne czujniki trochę kosztują, zacząłem szukać innego rozwiązania i znalazłem na jakimś forum RSV, że można zastosować czujnik indukcyjny typu NPN NO (czyli taki, który zwiera do masy wyjście sygnałowe po wykryciu metalu - tak jak czujnik oryginalny).
Zamówiłem czujnik z alledrogo (link do czujnika i po podłączeniu i odpowiednim zamocowaniu czujnika licznik wrócił do sprawności za niecałe 30 zł z przesyłką :-) )

Sposób dopasowania nowego czujnika wykorzystujący część obudowy starego:
1. Styki starego czujnika - niby wszystko OK ale nie działa
2. Usunięcie starego czujnika z oryginalnego uchwytu i zostawienie tylko fragmentu plastiku z otworem pod śrubę i pod nowy czujnik
3. Dorobiłem tulejkę, która z jednej strony wchodzi w uchwyt a z drugiej w otwór, w którym był stary czujnik (bez tulejki plastik trochę się odgina, ale też działa dobrze)
4. Ustawienie nowego czujnika w tulejce i uchwycie tak, aby reagował na pojawiające się śruby
5. Montaż czujnika na swoim miejscu
6. Podłączenie zgodnie z oznaczeniami kabelków i dokładne zaizolowanie miejsca łączenia (ja łączyłem zaraz przy kole wykorzystując prawie całą długość starego kabla - stare przewody mają większy przekrój)
7. Nowy czujnik przy wykryciu metalu dodatkowo sygnalizuje to zapaloną diodą
8. Czujnik ma IP 67, ale przed uszkodzeniem zabezpieczyłem go dodatkowo fragmentem gumy, która była na kablu starego czujnika - po podgrzaniu ciasno wchodzi na nowy czujnik zasłaniając też migającą diodę
9. Przymocowanie kabla, testy i radość z efektu
10. Dokończenie browara w geście zwycięstwa :-)

IMG_20180514_223335.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5241 raz(y) 125,04 KB

IMG_20180521_195212.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5251 raz(y) 180,99 KB

IMG_20180521_195219.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5243 raz(y) 192,75 KB

IMG_20180521_195552.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5242 raz(y) 161,85 KB

IMG_20180521_202243.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5245 raz(y) 132,47 KB

IMG_20180521_195930.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5230 raz(y) 150,21 KB

IMG_20180521_195938.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5235 raz(y) 161,16 KB

IMG_20180521_204306.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 5240 raz(y) 232,33 KB

 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2018-06-16, 23:05   

Brawo!!!
_________________
B2,V8,R5
 
   
gigas 
Tomek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 46
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 457
Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2018-06-17, 12:57   

BRAWO TY!!!!!! _______zajebiście .... też mnie to czeka bo moja maszyna, również ma jakiegoś "ŚWIRA"....jak mawiają: mój anioł struż - pozwala mi latać tylko z prędkością do 120km/h powyżej już nie liczy - nie wykazuje żadnej prędkości, wskazówka lata pomiędzy 120 a130 i nie podniesie się za nic.....uwaga obrotomierz jest OK wszystko inne również...może ktoś coś podrzuci ????? co może być nie halo - obstawiam czujnik ale może to być coś innego...zima będzie od robienia teraz jest sezon na latanie.....
a poza tym heheheh to nie przekraczam 120KM/h :PPP - bo się boję :)
_________________
Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-06-18, 08:51   

gigas napisał/a:
wskazówka lata pomiędzy 120 a130 i nie podniesie się za nic.....


To prawdopodobnie testy napięć zgodne z serwisówką nie wiele pomogą.

Najlepiej byłoby zrobić próbę na innym czujniku podłączając prowizorycznie do wtyczki, ale jeszcze bez dewastacji starego i rozpędzić koło na podstawce centralnej do prędkości wyższych - jeżeli będzie dobrze to wiadomo że czujnik do wymiany.

Czujnik nie jest drogi więc możesz zaryzykować chyba, że jest jakiś forumowicz w okolicy, żeby pożyczył Ci swój czujnik do testu :-)
 
   
gigas 
Tomek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 46
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 457
Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2018-06-18, 11:28   

ralph178 napisał/a:
......, że jest jakiś forumowicz w okolicy, żeby pożyczył Ci swój czujnik do testu :-)



Hehehe
znam takiego nie daleko ode mnie ---tylko on sam jeszcze nie wie ze mi pożyczy na testy :))) ale przekonam go na pewno ....odpowiednia lektura!!!! FAKIR ---szykuj się :PPP
_________________
Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-06-18, 11:48   

gigas napisał/a:
znam takiego nie daleko ode mnie ---tylko on sam jeszcze nie wie ze mi pożyczy na testy :))) ale przekonam go na pewno ....odpowiednia lektura!!!! FAKIR ---szykuj się :PPP

Nie no Fakir to dobry kolega, co nie pozyczy jak pozyczy :P
 
   
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2018-06-18, 13:47   

Gigas, ja miałem podobną sytuację. Prędkościomierz raz pokazywał, że jadę około 100 a za chwilę, że w ogóle nie jadę bo wskazówka spadała na 0 :) czasami w ogóle nie ruszała z miejsca przez godzinę jazdy. U mnie winowajcą była kostka elektryczna od czujnika, po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 53
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-06-18, 16:54   

No i za takie wpisy / opisy naprawy powinno się czcić kolegę! Pięknie opisane co i jak. Brawo.
Mój prędkościomierz też już stoi od jakiegoś czasu więc wirtualne piwko leci... Może z moim też sobie poradzę.
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-06-18, 17:30   

Mondi napisał/a:
Może z moim też sobie poradzę.


Akurat Ty masz niedaleko więc w razie czego zapraszam do mnie na garaż to załatwimy sprawę - tak się składa, że zapobiegawczo kupiłem 2 czujniki, ale skoro zamontowany zadziałał to drugi jest zbędny :-)
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 53
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-08-06, 21:37   

ralph178, aktualnie moto mam u mechanika. Ma m.in sprawdzić ten problem. Być może będę musiał skorzystać z Twojego zaproszenia bo raczej nie mam zamiaru kupować oryginalnego czujnika 😉
Dzięki 👍

[ Dodano: 2018-07-31, 21:57 ]
gigas, napisałeś "że wszystko inne również" działa, rozumiem, że licznik kilometrów liczy przejechany dystans? U Rafała uwalony czujnik prędkości odpowiadał również za brak wskazań km.
Jak to w końcu jest bo u mnie km też zlicza, ale prędkościomierz stoi???h
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
grzechotnik 
Stary korwobód


Ile cylindrów ma Caponord: 1
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-07-15, 21:16   

Hej. Odswieże temat...Jaki czujnik do Caponorda 1200? Wywala mi trakcje i Abs. Trakcja resetuje sie do "-" a Abs - off
_________________
Lepszy Caponord w telewizorze niż Multistrada u sąsiada.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14