Wysłany: 2014-10-13, 09:23 Prędkościomierz / Czujnik prędkości
Witam.
Mam problem z prędkościomierzem. Po zakupie motocykla i umyciu go dokładnie przestał działać prędkościomierz ( licznik ).
Wcześniej w rsv1000 miałem ten sam problem. W tamtym przypadku za licznikiem znajdowała sie gruba biała wtyczka która kochała wodę i po umyciu prędkościomierz świrowal. Po przejechaniu ok 100km licznik wracał do sprawności i było git.
Tu nie wrócił . Pewnie wprawieni użytkownicy znają temat doskonale i pomogą uporac się z problemem.
Ostatnio zmieniony przez mr_soze 2018-06-18, 07:57, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 13:11
1. kontrola napięcia w/g instrukcji serwisowej;
2. jeśli napięcia będą prawidłowe , wymiana czujnika prędkości
3. mycie motocykla mniej dokładnie
4. jeśli czujnik prędkości podaje prawidłowe wskazania, zegary do roboty
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-10-13, 18:08
Przednia cewka zapłonowa. Sprawdź sobie kody błędów. U mnie ile razy wyskakuje błąd cewki przedniej to jest jazda z obrotomierzem i prędkościomierzem. Coś mi nie styka i czasem się takie cuda dzieją- w zimę i tak wszystkie cewki zmieniam :)
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Siema!
Cewki są ok. Silnik chodzi równo a jeżeli chodzi o błędy to nie pokazuje żadnych. Mruga EFI-1 lub EFI 1 zależy czy przycisk wyłączania jest w pozycji 0/1. Motocykl w przyszłym tygodniu dostanie nowe świece irydowe i synchro przepustnic. Temat prędkościomierza nie rozwiązany. Ale myślę że w najbliższym czasie uporam się z problemem i powiem co było nie tak. :)
[ Dodano: 2014-11-23, 00:09 ]
Powrót do problemu. Znalazłem trochę czasu więc rozebrałem czache i ściągnąłem bak bo tam znajduje się złączka 3 pinowa od prędkościomierza. Przedzwoniłem kable i są w porządku tzn. sygnał przechodzi na jednym z trzech mamy minus a na dwóch kolejnych mam opór 768ohm (2000 ohm). Mimo dość mocnego kręcenia kołem opór się nie zmienia. Moje pytanie brzmi następująco. Jak sprawdzić czujnik prędkościomierza i czy robię to dobrze??
[ Dodano: 2014-11-23, 00:10 ]
Aha ... Kontrola napięcia... zapomniałem :)
[ Dodano: 2014-11-24, 14:59 ]
Zmierzyłem napięcia na przewodach zgodnie z sewisówką
test 1
Napięcie pomiędzy zielono/fioletowy (idący w wiązce z kierownicy) a niebiesko/pomarańczowy przy liczniku 12,26
test 2
Napięcie na przewodach szaro/biały a niebiesko/pomarańczowy przy wtyczce do licznika 11,4
test 3
brak reakcji na kręcenie kołem.
Wynik jednoznaczny padający na czujnik prędkości.
Czy ktoś próbował zastosować inny czujnik np. z innego motocykla działający na tej samej zasadzie ale pozwalający na spokojne mycie i taplanie się w błocie??
[ Dodano: 2014-11-24, 17:01 ]
podczas pomiaru napięcia miałem odpięty czujnik prędkości. Poprawne pomiary które tylko namieszały mi w głowie.
Odgrzewam trochę temat bo może komuś przyda się w przyszłości.
Jakiś czas temu wybrałem się na przejażdżkę i w pewnym momencie przestał mi działać prędkościomierz - jak trochę postukałem w czujnik to przez chwilę działał a później przestał.
Po wymyciu sprzętu licznik znowu zaczął dobrze wskazywać.
Na kolejnej przejażdżce znowu na chwilę przestał pokazywać, ale za kilka kilometrów się naprawił.
Kolejna przejażdżka i trochę deszczu okazały się ostatnimi zmierzonymi kilometrami na tym czujniku. Próbowałem czyścić wtyczkę i sprawdzać styki, ale nie przyniosło to skutku.
Pomiary napięcia wskazały, że czujnik nie reaguje na mijające go śruby z tarczy hamulcowej.
Jako, że oryginalne czujniki trochę kosztują, zacząłem szukać innego rozwiązania i znalazłem na jakimś forum RSV, że można zastosować czujnik indukcyjny typu NPN NO (czyli taki, który zwiera do masy wyjście sygnałowe po wykryciu metalu - tak jak czujnik oryginalny).
Zamówiłem czujnik z alledrogo (link do czujnika i po podłączeniu i odpowiednim zamocowaniu czujnika licznik wrócił do sprawności za niecałe 30 zł z przesyłką )
Sposób dopasowania nowego czujnika wykorzystujący część obudowy starego:
1. Styki starego czujnika - niby wszystko OK ale nie działa
2. Usunięcie starego czujnika z oryginalnego uchwytu i zostawienie tylko fragmentu plastiku z otworem pod śrubę i pod nowy czujnik
3. Dorobiłem tulejkę, która z jednej strony wchodzi w uchwyt a z drugiej w otwór, w którym był stary czujnik (bez tulejki plastik trochę się odgina, ale też działa dobrze)
4. Ustawienie nowego czujnika w tulejce i uchwycie tak, aby reagował na pojawiające się śruby
5. Montaż czujnika na swoim miejscu
6. Podłączenie zgodnie z oznaczeniami kabelków i dokładne zaizolowanie miejsca łączenia (ja łączyłem zaraz przy kole wykorzystując prawie całą długość starego kabla - stare przewody mają większy przekrój)
7. Nowy czujnik przy wykryciu metalu dodatkowo sygnalizuje to zapaloną diodą
8. Czujnik ma IP 67, ale przed uszkodzeniem zabezpieczyłem go dodatkowo fragmentem gumy, która była na kablu starego czujnika - po podgrzaniu ciasno wchodzi na nowy czujnik zasłaniając też migającą diodę
9. Przymocowanie kabla, testy i radość z efektu
10. Dokończenie browara w geście zwycięstwa
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47 Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 457 Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2018-06-17, 11:57
BRAWO TY!!!!!! _______zajebiście .... też mnie to czeka bo moja maszyna, również ma jakiegoś "ŚWIRA"....jak mawiają: mój anioł struż - pozwala mi latać tylko z prędkością do 120km/h powyżej już nie liczy - nie wykazuje żadnej prędkości, wskazówka lata pomiędzy 120 a130 i nie podniesie się za nic.....uwaga obrotomierz jest OK wszystko inne również...może ktoś coś podrzuci ????? co może być nie halo - obstawiam czujnik ale może to być coś innego...zima będzie od robienia teraz jest sezon na latanie.....
a poza tym heheheh to nie przekraczam 120KM/h :PPP - bo się boję :)
_________________ Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
wskazówka lata pomiędzy 120 a130 i nie podniesie się za nic.....
To prawdopodobnie testy napięć zgodne z serwisówką nie wiele pomogą.
Najlepiej byłoby zrobić próbę na innym czujniku podłączając prowizorycznie do wtyczki, ale jeszcze bez dewastacji starego i rozpędzić koło na podstawce centralnej do prędkości wyższych - jeżeli będzie dobrze to wiadomo że czujnik do wymiany.
Czujnik nie jest drogi więc możesz zaryzykować chyba, że jest jakiś forumowicz w okolicy, żeby pożyczył Ci swój czujnik do testu
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47 Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 457 Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2018-06-18, 10:28
ralph178 napisał/a:
......, że jest jakiś forumowicz w okolicy, żeby pożyczył Ci swój czujnik do testu
Hehehe
znam takiego nie daleko ode mnie ---tylko on sam jeszcze nie wie ze mi pożyczy na testy :))) ale przekonam go na pewno ....odpowiednia lektura!!!! FAKIR ---szykuj się :PPP
_________________ Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wysłany: 2018-06-18, 10:48
gigas napisał/a:
znam takiego nie daleko ode mnie ---tylko on sam jeszcze nie wie ze mi pożyczy na testy :))) ale przekonam go na pewno ....odpowiednia lektura!!!! FAKIR ---szykuj się :PPP
Nie no Fakir to dobry kolega, co nie pozyczy jak pozyczy :P
Gigas, ja miałem podobną sytuację. Prędkościomierz raz pokazywał, że jadę około 100 a za chwilę, że w ogóle nie jadę bo wskazówka spadała na 0 :) czasami w ogóle nie ruszała z miejsca przez godzinę jazdy. U mnie winowajcą była kostka elektryczna od czujnika, po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
No i za takie wpisy / opisy naprawy powinno się czcić kolegę! Pięknie opisane co i jak. Brawo.
Mój prędkościomierz też już stoi od jakiegoś czasu więc wirtualne piwko leci... Może z moim też sobie poradzę.
_________________ Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
Akurat Ty masz niedaleko więc w razie czego zapraszam do mnie na garaż to załatwimy sprawę - tak się składa, że zapobiegawczo kupiłem 2 czujniki, ale skoro zamontowany zadziałał to drugi jest zbędny
ralph178, aktualnie moto mam u mechanika. Ma m.in sprawdzić ten problem. Być może będę musiał skorzystać z Twojego zaproszenia bo raczej nie mam zamiaru kupować oryginalnego czujnika 😉
Dzięki 👍
[ Dodano: 2018-07-31, 21:57 ]
gigas, napisałeś "że wszystko inne również" działa, rozumiem, że licznik kilometrów liczy przejechany dystans? U Rafała uwalony czujnik prędkości odpowiadał również za brak wskazań km.
Jak to w końcu jest bo u mnie km też zlicza, ale prędkościomierz stoi???h
_________________ Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum