Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
Autor Wiadomość
KoDy 

Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 140
Skąd: EMEA
Wysłany: 2011-03-21, 20:45   

Wg danych z ministerstwa nasze moto powinno spełniać tylko jedno wymaganie:
CO nie przekraczające 4,5%. Reszty się nie sprawdza :(

Do optymalnych parametrów potrzebujemy wynik na poziomie 3%.

Po wgraniu nowej mapy paliwowej należy wykonać reset TPC, następnie odpalić moto na ponad 30 sekund.

Po wykonaniu tego sugeruję (dla standardowych wydechów) ustawić Idle Fuel Trim na ok 10% (takie się sprawdziły w kilku przypadkach) oraz dla lambdziarzy Long Term Fuel Trim na 1,9%.

Wartości spalania i tak należy sprawdzić na stacji diagnostycznej :)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-03-21, 21:14   

No i oprócz CO jak jest sonda to to powinna mieścić się od 0,97 do 1,03.Dlaczego sądzisz,że CO powinno być około 3% żeby dobrze pracował?
 
   
KoDy 

Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 140
Skąd: EMEA
Wysłany: 2011-03-21, 21:54   

Przy 3% będziesz miał kompromis pomiędzy mocą a jakością spalin.

Nie wiem jak lambda w Capo, ale standardowo powinna być w tym przedziale o którym piszesz.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-21, 22:33   

Dzięki za odpowiedzi... człowiek czasem w niewiedzy żyje tak długo....

I jeszcze takie pytanie mam, jakby ktoś miał siły odpowiedzieć to byłbym wdzięczny: czym się różni TuneBoy od TuneEdit i od TuneEcu ?
_________________
Caponord 2003
 
   
KoDy 

Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 140
Skąd: EMEA
Wysłany: 2011-03-21, 23:44   

Tuneboy + Tuneedit - pierwszy diagnostyka, drugi edycja map - patrz http://www.tuneboy.com.au/features.html. Wszystko ten sam producent.

Tuneecu - zawiera to samo co powyzszy

W skrocie tuneboy+tuneedit = tuneecu ( w duzym uproszczeniu)
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-03-22, 09:43   

Wilk stepowy napisał/a:
No jak wiadomo tych map Catfish`a jest 3 rodzaje, w zależności od modelu.

Jak się upewnić która mapa nam odpowiada?

Ma ktoś dokładne informacje, lub proszę o poprawienie mnie jeśli źle rozumuję (ze strony Catfisha):

1) Modele bez czujnika tlenu i bez katalizatora
2) Modele z czujnikiem tlenu i bez katalizatora
3) Modele z czujnikiem tlenu i z katalizatorem



Ja mam jakiś czujnik wkręcony w rurę wydechową i mam zgrubienie przed tłumikiem..


Czy to zgrubienie oznacza że jest tam w środku katalizator?

Obrazek


Hej
A ja troszkę namieszam
1) Caponord with oxygen sensor and charcoal canister (with canister purge-control valve wired to ECU) 050428_catfish_map.hex (77kb)
2) Caponord with oxygen sensor 050429_catfish_map.hex (77kb)
3) Caponord with none of the above. 051123_catfish_map.hex (77kb)

Twoje tłumaczenie nie jest precyzyjne:

1) Modele z czujnikiem tlenu i z dodatkowym układem dopalania spalin (US wersja)
2) Modele z czujnikiem tlenu
3) Modele bez czujnika i dodatkowego układu dopalania spalin (US wersja)

Więc nas interesuje tylko wersja 2 i 3. Jest lambda lub nie.
Człowieczki zza oceanu, również jak my, kombinują i usuwają ten dopalacz spalin.
W dolnej części strony z linka poniżej możecie zobaczyć jak wygląda ten owy "canister purge-control valve" schowany pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzenia a osłoną silnika.
http://www.apriliaforum.c...20&postcount=15

Zgrubienie, które pokazałeś w swoim zdjęciu to jest katalizator.
 
 
   
danio 
danio

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-22, 10:04   

matko o czym Wy piszecie ??? hehe , koledzy a może tak po któtce ktoś powie , o co chodzi , po co wgrywać te mapy ??? jak coś nie tak czy to tunning , prosze kilka słów wyjasnienia , bo nie wiem czy też to robić ??? :-D
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-22, 10:59   

Dzięki Bestia na wyjaśnienie sprawy. Właśnie nie wiedziałem co to ten "charcoal canister" i wziąłem go za katalizator, a to zupełnie co innego :oops:

No to teraz jest dużo łatwiej, tylko mapa oznaczona jako nr 2 lub 3 , do motocykli z sondą lambda lub bez..


Danio, chodzi o to że Caponord jest "mało chętny do współpracy" poniżej 3tys obrotów i po zmianie mapy sytuacja ta się zmienia na lepsze i dodatkowo możesz uzyskać niższe spalanie, większą moc itp..

Więcej info znajdziesz po tym linkiem: pod tym linkiem i pod tym linkiem ,ale jak chcesz spać spokojnie to może lepiej nie czytaj :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
danio 
danio

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-22, 12:17   

dzieki. Fajna lektura. Ze słownikiem za 2 tyg skończe , heh. a i tak nie czaje. Bo mi gosciu ustawial cos procentowo na teksie a o mapach nic nie mowił. Jak sprawdzic jaką mam mape?
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
KoDy 

Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 140
Skąd: EMEA
Wysłany: 2011-03-22, 18:15   

danio napisał/a:
Jak sprawdzic jaką mam mape?


Podpiąć pod TuneEcu :) :P

To co robimy można nazwać tunningiem, ponieważ programujemy praktycznie wszystko co jest związane z zarządzaniem pracą silnika: mapy paliwa, mapy zapłonu, mapy wtrysku, itd.

Co to daje:
1) dużo wyższy moment obrotowy na wolnych obrotach (lepsze przyspieszenie)
2) minimalnie większa moc
3) silnik pracuje równiej (mniej buja obrotami)
4) silnik powinien mniej palić :)
 
   
danio 
danio

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-22, 19:01   

ok rozumiem , na to co jest są nakladki lub jak to zwał, to ja musze porobic podstawowe rzeczy a potem pomysle o tuningu. (: . Pzdr.
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-22, 19:35   

Jeśli ktoś by potrzebował wtyczki molexa to tu można ją nabyć KLIKNIJ TUTAJ
 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-03-22, 20:38   

Capo napisał/a:
Jeśli ktoś by potrzebował wtyczki molexa to tu można ją nabyć KLIKNIJ TUTAJ


Wtyczka nie jest droga ale piny do tego kosztują z wysyłką ponad 100 zł.

Czy gdzieś można kupić same piny do takiej kostki?
_________________
 
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-22, 21:44   

Eterum patrząc na zdjęcia tych pinów to wydaje mi się że gdzieś już je widziałem :-) Takie piny są stosowane do zasilania np karty graficznej, dysku w kompach. Niestety jeszcze nie wiem jak z rozmiarem czy będzie odpowiedni ale poszperam trochę.
Tutaj masz link do innej złączki osobno z pinami KLIKNIJ TUTAJ wyglądają identycznie jak te do złączki do kapcia.
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-03-22, 22:32   

Wygląda identycznie, ciekawe czy średnica jest taka sama ?
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 10