Wg danych z ministerstwa nasze moto powinno spełniać tylko jedno wymaganie:
CO nie przekraczające 4,5%. Reszty się nie sprawdza :(
Do optymalnych parametrów potrzebujemy wynik na poziomie 3%.
Po wgraniu nowej mapy paliwowej należy wykonać reset TPC, następnie odpalić moto na ponad 30 sekund.
Po wykonaniu tego sugeruję (dla standardowych wydechów) ustawić Idle Fuel Trim na ok 10% (takie się sprawdziły w kilku przypadkach) oraz dla lambdziarzy Long Term Fuel Trim na 1,9%.
Wartości spalania i tak należy sprawdzić na stacji diagnostycznej :)
Hej
A ja troszkę namieszam
1) Caponord with oxygen sensor and charcoal canister (with canister purge-control valve wired to ECU) 050428_catfish_map.hex (77kb)
2) Caponord with oxygen sensor 050429_catfish_map.hex (77kb)
3) Caponord with none of the above. 051123_catfish_map.hex (77kb)
Twoje tłumaczenie nie jest precyzyjne:
1) Modele z czujnikiem tlenu i z dodatkowym układem dopalania spalin (US wersja)
2) Modele z czujnikiem tlenu
3) Modele bez czujnika i dodatkowego układu dopalania spalin (US wersja)
Więc nas interesuje tylko wersja 2 i 3. Jest lambda lub nie.
Człowieczki zza oceanu, również jak my, kombinują i usuwają ten dopalacz spalin.
W dolnej części strony z linka poniżej możecie zobaczyć jak wygląda ten owy "canister purge-control valve" schowany pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzenia a osłoną silnika.
http://www.apriliaforum.c...20&postcount=15
Zgrubienie, które pokazałeś w swoim zdjęciu to jest katalizator.
matko o czym Wy piszecie ??? hehe , koledzy a może tak po któtce ktoś powie , o co chodzi , po co wgrywać te mapy ??? jak coś nie tak czy to tunning , prosze kilka słów wyjasnienia , bo nie wiem czy też to robić ???
Dzięki Bestia na wyjaśnienie sprawy. Właśnie nie wiedziałem co to ten "charcoal canister" i wziąłem go za katalizator, a to zupełnie co innego
No to teraz jest dużo łatwiej, tylko mapa oznaczona jako nr 2 lub 3 , do motocykli z sondą lambda lub bez..
Danio, chodzi o to że Caponord jest "mało chętny do współpracy" poniżej 3tys obrotów i po zmianie mapy sytuacja ta się zmienia na lepsze i dodatkowo możesz uzyskać niższe spalanie, większą moc itp..
Więcej info znajdziesz po tym linkiem: pod tym linkiem i pod tym linkiem ,ale jak chcesz spać spokojnie to może lepiej nie czytaj
dzieki. Fajna lektura. Ze słownikiem za 2 tyg skończe , heh. a i tak nie czaje. Bo mi gosciu ustawial cos procentowo na teksie a o mapach nic nie mowił. Jak sprawdzic jaką mam mape?
To co robimy można nazwać tunningiem, ponieważ programujemy praktycznie wszystko co jest związane z zarządzaniem pracą silnika: mapy paliwa, mapy zapłonu, mapy wtrysku, itd.
Co to daje:
1) dużo wyższy moment obrotowy na wolnych obrotach (lepsze przyspieszenie)
2) minimalnie większa moc
3) silnik pracuje równiej (mniej buja obrotami)
4) silnik powinien mniej palić :)
Eterum patrząc na zdjęcia tych pinów to wydaje mi się że gdzieś już je widziałem Takie piny są stosowane do zasilania np karty graficznej, dysku w kompach. Niestety jeszcze nie wiem jak z rozmiarem czy będzie odpowiedni ale poszperam trochę.
Tutaj masz link do innej złączki osobno z pinami KLIKNIJ TUTAJ wyglądają identycznie jak te do złączki do kapcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum